statystyki

PFRON: Trzeba skorygować wpłatę, gdy ulga była zawyżona

autor: Michalina Topolewska25.04.2017, 19:00
Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.

Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.źródło: ShutterStock

Firma, która otrzymała informację o wysokości ulgi we wpłacie na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) po ustawowym terminie, nie może z niej skorzystać.

Tak wynika z interpretacji wydanej przez PFRON (DW.050.1.2017.IGR) w sprawie art. 22b ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 2046 ze zm.). Przepis ten wskazuje, jakie sankcje grożą w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości związanych z udzielaniem ulg we wpłatach na fundusz. Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane