Zarówno osoby, które już pracują, jak i te, które dopiero zamierzają podjąć zatrudnienie, mogą zdecydować się na telepracę. Pozwala ona na wykonywanie obowiązków poza siedzibą firmy, np. w domu, i kontaktowanie się z szefem tylko przez internet czy telefon.

1 Sprawdź, czy możesz wykonywać swoje obowiązki poza firmą

Osoba, która chciałaby być zatrudniona w formie telepracy, najpierw powinna sprawdzić, czy pozwoli jej to na rzetelne wypełnianie obowiązków zawodowych. Telepraca polega bowiem na tym, że pracownik wykonuje ją np. w domu i nie ma stałego, bezpośredniego kontaktu z innymi pracownikami i przełożonym. Kontaktuje się z nimi za pomocą np. komputera. Dlatego jeżeli zainteresowany uzna, że kilka dni w tygodniu powinien jednak pracować w biurze, to może zdecydować się na mieszaną formę pracy.

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji dowiesz się więcej na temat:

Jak podpisać umowę o pracę na warunkach telepracy

Jak wykorzystać swój sprzęt i ustalić kwotę ekwiwalentu

Jakie są prawa i obowiązki osób zatrudnionych w formie telepracy

Zobacz pełną treść artykułu w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak zostać telepracownikiem.