W większości przypadków o zwiększeniu wynagrodzeń decydują dyrektor generalny lub kierownik urzędu. Podniesienie kwalifikacji może przyspieszyć awans i podwyżkę. Jeśli jednak pracownik zostanie urzędnikiem mianowanym lub otrzyma dodatkowe zadanie, to jego szef nie może mu odmówić przyznania dodatków do pensji.
Absolwent szkoły wyższej wygrał konkurs w gminie na stanowisko urzędnicze. Został zatrudniony na czas określony. Po odbyciu służby przygotowawczej i zaliczonym egzaminie chciałby zarabiać więcej. Czy wójt po spełnieniu tych warunków może mu podwyższyć pensję?
Pracownik samorządowy chciał pójść na studia podyplomowe z prawa administracyjnego. Zwrócił się o wsparcie finansowe do kierownika urzędu. Ma też nadzieję, że po zakończeniu nauki może ubiegać się o wyższe wynagrodzenie. Czy ukończenie studiów podyplomowych zwiększa na to szanse?
Pracownik zatrudniony na stanowisku głównego specjalisty urzędu miasta dowiedział się od znajomych, że zwalnia się stanowisko dyrektora w urzędzie marszałkowskim. Chciałby się o nie ubiegać. Czy bez konkursu będzie można podwyższyć mu pensję?
Pracownik zatrudniony w urzędzie wojewódzkim zarabia trzy tysiące złotych. Na podobnym stanowisku w urzędzie marszałkowskim pensja jest wyższa o 600 zł. Czy urzędnik może wnioskować do dyrektora generalnego o zgodę na przeniesienie?
Pracownik służby cywilnej przystąpił do postępowania do egzaminu w Krajowej Szkole Administracji Publicznej i otrzymał status urzędnika mianowanego. W efekcie został mu przyznany dodatek służby cywilnej. Czy dyrektor generalny może odmówić mu tego świadczenia?
Pracownik służby cywilnej dwukrotnie podczas dokonanej oceny okresowej otrzymał bardzo dobry wynik. Zwrócił się do dyrektora generalnego o podwyżkę, ale ten mu odmówił. W podobnej sytuacji był jego kolega, który miał jednak status urzędnika mianowanego. Czy dyrektor generalny może odmówić też podwyżki urzędnikowi?
Osoba była zatrudniona w urzędzie na stanowisku specjalisty. Dyrektor zlecił mu pokierowanie zespołem, który miał za zadanie opracować nowe przepisy związane z obsługą urzędu. Pracownik zgodził się, ale dodatkowe zadanie wykraczało poza zakres jego obowiązków. Czy może domagać się podwyżki za dodatkowe zadania?
To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kiedy urzędnik może się domagać podwyżki pensji i awansu.
Pozostało
77%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama