statystyki

Kiedy urzędnik może się domagać podwyżki pensji i awansu

autor: Artur Radwan15.07.2011, 03:00; Aktualizacja: 15.07.2011, 10:11
  • Wyślij
  • Drukuj

W większości przypadków o zwiększeniu wynagrodzeń decydują dyrektor generalny lub kierownik urzędu. Podniesienie kwalifikacji może przyspieszyć awans i podwyżkę. Jeśli jednak pracownik zostanie urzędnikiem mianowanym lub otrzyma dodatkowe zadanie, to jego szef nie może mu odmówić przyznania dodatków do pensji.



Czy młody pracownik dostanie podwyżkę

Absolwent szkoły wyższej wygrał konkurs w gminie na stanowisko urzędnicze. Został zatrudniony na czas określony. Po odbyciu służby przygotowawczej i zaliczonym egzaminie chciałby zarabiać więcej. Czy wójt po spełnieniu tych warunków może mu podwyższyć pensję?

Czy kwalifikacje wpływają na pensję

Pracownik samorządowy chciał pójść na studia podyplomowe z prawa administracyjnego. Zwrócił się o wsparcie finansowe do kierownika urzędu. Ma też nadzieję, że po zakończeniu nauki może ubiegać się o wyższe wynagrodzenie. Czy ukończenie studiów podyplomowych zwiększa na to szanse?

Czy przejście do innego urzędu daje awans

Pracownik zatrudniony na stanowisku głównego specjalisty urzędu miasta dowiedział się od znajomych, że zwalnia się stanowisko dyrektora w urzędzie marszałkowskim. Chciałby się o nie ubiegać. Czy bez konkursu będzie można podwyższyć mu pensję?

Czy każde przeniesienie jest korzystne

Pracownik zatrudniony w urzędzie wojewódzkim zarabia trzy tysiące złotych. Na podobnym stanowisku w urzędzie marszałkowskim pensja jest wyższa o 600 zł. Czy urzędnik może wnioskować do dyrektora generalnego o zgodę na przeniesienie?

Czy urzędnikowi można odmówić podwyżki

Pracownik służby cywilnej przystąpił do postępowania do egzaminu w Krajowej Szkole Administracji Publicznej i otrzymał status urzędnika mianowanego. W efekcie został mu przyznany dodatek służby cywilnej. Czy dyrektor generalny może odmówić mu tego świadczenia?

Czy można pozbawić urzędnika dodatku

Pracownik służby cywilnej dwukrotnie podczas dokonanej oceny okresowej otrzymał bardzo dobry wynik. Zwrócił się do dyrektora generalnego o podwyżkę, ale ten mu odmówił. W podobnej sytuacji był jego kolega, który miał jednak status urzędnika mianowanego. Czy dyrektor generalny może odmówić też podwyżki urzędnikowi?

Czy można otrzymać dodatek zadaniowy

Osoba była zatrudniona w urzędzie na stanowisku specjalisty. Dyrektor zlecił mu pokierowanie zespołem, który miał za zadanie opracować nowe przepisy związane z obsługą urzędu. Pracownik zgodził się, ale dodatkowe zadanie wykraczało poza zakres jego obowiązków. Czy może domagać się podwyżki za dodatkowe zadania?

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kiedy urzędnik może się domagać podwyżki pensji i awansu.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Poradniki

Galerie