Ubezpieczeni i ich płatnicy składek zobowiązani byli przekazać do ZUS dokumentację umożliwiającą ustalenie kapitału początkowego nie później niż do 31 grudnia 2006 r. Takiego obowiązku nie miały jednak np. osoby zatrudnione w ramach umowy-zlecenia, ich zleceniodawcy, a także wszystkie osoby, które nie podlegały wówczas ubezpieczeniu.

Osoby, które nie zgłosiły jeszcze wniosku o ustalenie kapitału początkowego, mogą to zrobić w każdym czasie. Ponieważ trzeba będzie zgromadzić wymagane dokumenty, warto o tym pomyśleć odpowiednio wcześniej przed przejściem na emeryturę.

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak ZUS ustala kapitał początkowy.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- Jakie dokumenty należy zbierać
- Gdzie udać się z dokumentacją
- Jak ZUS ustala kapitał początkowy