Wysokość abonamentu zdrowotnego to dobry miernik zamożności klientów prywatnych firm medycznych. W centrach medycznych są posiadacze pakietów srebrnych, czyli najtańszych, złotych i platynowych.

Na samej górze tej piramidy znajdują się tzw. VIP-y – osoby, które w swoich firmach zajmują najwyższe stanowiska, a tym samym są posiadaczami najdroższych pakietów. Za taki luksus należy jednak zapłacić – zdarza się, że firmę kosztuje to ponad kilkaset złotych. A to właśnie firmy najczęściej decydują się na wykupienie abonamentów dla swoich pracowników w prywatnych centrach medycznych.

Cena i zawartość

Szacuje się, że prywatna opieka medyczna pracowników kosztuje każdego roku pracodawców nawet pół miliarda złotych. – Warto jednak zainwestować w prywatną opiekę medyczną dla pracowników. Oni to doceniają, a pracodawca nie martwi się np. wykonaniem obowiązkowych badań okresowych czy kontrolnych – mówi Krzysztof Gradziński, szef gdańskiej firmy produkującej ramy okienne. Dodatkowo prywatne centra medyczne często organizują bezpłatne akcje związane z promocją zdrowia. – W ich ramach pracownicy mogą skorzystać np. z dodatkowych badań lub wizyty u specjalisty – dodaje Olga Frączek, dyrektor działu personalnego w firmie Sygnet, która od sześciu lat wykupuje abonamenty dla pracowników. Oferowane przez prywatne placówki ochrony zdrowia abonamenty różnią się od siebie zarówno ceną, jak i zawartością, czyli tym, z jakich świadczeń i usług medycznych z tytułu wykupionego pakietu pracownik może korzystać. Programy abonamentów dla firm zawierają zazwyczaj kilka opcji obejmujących różne zakresy usług, począwszy od tych, które zapewniają wykonanie podstawowych badań pracowniczych wynikających z kodeksu pracy, poprzez konsultacje specjalistów, diagnostykę, profilaktykę, hospitalizację, rehabilitację, a nawet operacje, czyli tzw. chirurgię jednego dnia.

ATRAKCYJNE ABONAMENTY

Co do prywatnych firm medycznych przyciąga klientów: • Kompleksowa oferta gwarantująca szybki dostęp do szerokiej gamy usług w jednym miejscu • Dostęp do specjalistów bez skierowania • Szybki czas realizacji planowych badań i zabiegów • Możliwość dostosowania pakietu do indywidualnych potrzeb • Dostęp do nowoczesnego sprzętu medycznego • Szeroka sieć placówek współpracujących • Wysoka jakość usług

Badania diagnostyczne

Zdaniem Jacka Rozwadowskiego, dyrektora ds. marketingu i sprzedaży Centrum Medycznego Enel-Med, dokonując wyboru prywatnej firmy medycznej, przedsiębiorca powinien pamiętać, że dokładna i szybka diagnoza warunkuje sprawne przeprowadzenie pracownika przez proces leczenia. – Dobrze jest więc, jeżeli abonament umożliwia również wykonanie badań diagnostycznych, czyli USG, mammografię czy tomograf komputerowy – dodaje Jacek Rozwadowski. Ceny pakietów medycznych wahają się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie do kilkuset. Im droższy pakiety, tym szerszy dostęp do usług oferowanych przez centrum medyczne. Klienci instytucjonalnie najczęściej wybierają abonamenty, w zakresie których oprócz obowiązkowej opieki mogą również liczyć na badania diagnostyczne, leczenie ogólne i specjalistyczne, szczepienia ochronne. Te pakiety są kierowane do szeregowych pracowników firm.

Dla kadry kierowniczej

Dla pracowników z kadry kierowniczej, na najwyższych szczeblach w hierarchii korporacyjnej, najczęściej wybierane są pakiety złote, platynowe, diamentowe, czyli najdroższe. Zawierają one bardzo szeroki zakres opieki – z porodem rodzinnym, opieką szpitalną i własnym opiekunem medycznym włącznie. Koszt wykupu takiego abonamentu to nawet 1 tys. zł. Jeżeli opieką medyczną ma być również objęta rodzina, to cena pakietu proporcjonalnie rośnie. Żaden z pakietów, nawet najdroższy, nie oferuje pełnych usług stomatologicznych. Abonamenty dają możliwość wykonania np. jednego lub dwóch bezpłatnych przeglądów zębów, ale już za wszystkie inne usługi trzeba zapłacić z własnej kieszeni.