PO-PSL: będą prace nad projektem dot. emerytur dla nauczycieli

19.11.2008, 17:21; Aktualizacja: 19.11.2008, 17:40

Po konsultacjach z rządem powstanie projekt dotyczący "przejściowych" emerytur dla nauczycieli - takie uzgodnienie zapadło na środowym spotkaniu polityków PO i PSL z ministrami: pracy Jolantą Fedak i edukacji Katarzyną Hall.

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP

Polecane

Komentarze (23)

  • były ławnik(2008-11-19 19:45) Zgłoś naruszenie 00

    Zaoszczędzone pieniądze na emeryturach pomostowych, będą mogły być w przyszłym roku przeznaczone na podwyżki dla sejmu i senatu oraz całej biednej góry.

    Odpowiedz
  • Danuta(2008-11-19 20:03) Zgłoś naruszenie 00

    Ustawa powina zostać zawetowana przez Pana Prezydenta.Jest opracowana szybko i byle jak.Nie może coś wchodzić w życie źle przygotowane i godzące w niektóre grupy zawodowe a ponadto poniżające ludzi o długim stażu pracy.My już przed 1999 rokiem mamy po 26 lat pracy i co jeszcze mało.Jednym wystarczy np.15 lat plus 10 i emeryturka a inni po 40 lat pracy.Paranoja.Pan Premier nad tym nie panuje,a Pani Fedak jest naprawdę bardzo słabym ministrem.Powinna myśleć o odejśćiu!!!

    Odpowiedz
  • M.J. z.Krakowa(2008-11-20 13:29) Zgłoś naruszenie 00

    Do 21: Nie ostatnie 20 lat, tylko najlepsze 20 lat ze wszystkich przepracowanych lub 10 najlepszych lat pod rząd/ po kolei/. Wszyscy o wysokich zarobkach płacą składkę max w wysokości 19,5% z 250% średniej krajowej,ponieważ najwyższa emerytura nie może przekroczyć 250% średniej emerytury/ nie licząc np. generałów/. Co oczywiście nie znaczy, że prywatni pracodawcy nie zaniżają zarobków pracowników przy płaceniu składek ZUS, na co młodzi godzą się chętnie,gdzyż ich składki są również niższe, a o emeryturrze jeszcze nie myślą, lecz o wypłacie, którą dostają dzisiaj. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  • Ewa(2008-11-19 18:22) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego tylko nauczycieli ma objąć projekt przejściowy. Powinny być objęte wszystkie grupy zawodowe a przedłużanie wieku do 60 /K/ i 65/M/ lat powinno być stopniowe. Byłoby to sprawiedliwe i nie krzywdzące dla nikogo.Może w końcu ktoś to zrozumie.

    Odpowiedz
  • E.F(2008-11-19 18:33) Zgłoś naruszenie 00

    Pani Minister pracy Jolanta Fedak powinna być Ministrem dla wszystkicjh Polaków pracujących a nie tylko dla nauczycieli. Czy w tym rzadzie znajdzie sie ktoś myślący. Przeciez górę bierze polityka a nie względy ludzkie, Nauczycielą się da, to SLD poprze ustawę, lub przegłosuje z PO i PSL Veto Prezydenta. A może tak rozliczyć wszystkich aferzystów, mafie, KRUS, gdzie odwołany Prezes za machlojki, wiedzie sobie dobrze w resorcie rolnym d/s międzynarodowych z całą swoją rodziną. Szlak mnie trafia , że Pan Pawlak to akceptuje. Gdyby rozliczyło sie wszyskie korupcje w kraju , wszystkich SB i UB to nasz kraj wyglądałby inaczej. Ale po co, roboli do roboty, A nasz rząd zachłysnął się tak władzą, że nie liczy się z głosem robotnika co na nich pracuje. Koniec kropka.

    Odpowiedz
  • Herman von Knypke(2008-11-19 18:41) Zgłoś naruszenie 00

    Drodzy Nauczyciele,
    zaraz napiszecie, że cięzka robota, że trudna młodzież, że niskie wynagrodzenia - i to wszystko prawda. Muszę wam jednak przypomnieć, że co najmniej pare milionów rodaków ma sytuację zbliżoną do waszej i nie ma prawa do przejścia na cześniejszą emeryturę. Czy uważacie, że to fair, iż wam przyznają uprawnienia, a reszcie nie ?

    Odpowiedz
  • pracownik szkoły(2008-11-19 18:33) Zgłoś naruszenie 00

    Nauczyciele nie powinni mieć specjalnych przywilejów, 3/4 emerytów dalej pracuje to dlaczego nie mogą pracować jako nauczyciele?po co im ta emerytura jak i tak się pchają do szkół.

    Odpowiedz
  • ala54(2008-11-19 18:56) Zgłoś naruszenie 00

    Cóż z a eufemizm , "pani minister", to zwykła dójka a nie minister.

    Odpowiedz
  • hehehe - najfajniejsze jest to ,ze pasożyty POLITYCZNO KRUSowskie(2008-11-19 19:17) Zgłoś naruszenie 00

    nie potrafią rzetelnie zreformować swój KRUS a zabierają pracującym i płacącym wysokie składki ZUS reformując ich wcześniejsze emerytury.

    Odpowiedz
  • 42 lata pracy składkowe(2008-11-19 19:50) Zgłoś naruszenie 00

    No popatrzcie jak ta IDIOTKA wymyśliła coś na poczekaniu. Identycznie jak tą ustaww o emeryturach pomostowych godząca w imię ludzi pracy.

    Odpowiedz
  • Polak(2008-11-19 19:57) Zgłoś naruszenie 00

    W tej sytuacji Prezydent powinien niezwłocznie zawetować tą ustawę, gdyż widac jak została starannie wypracowana, dopracowana przez tych papraków, którzy z dnia na dzień wymyślaja coś nowego.

    Odpowiedz
  • Cud natury(2008-11-19 20:29) Zgłoś naruszenie 00

    Ta ustawa miała ograniczyć z miliona do 130 tys uprawnionych, po zmianach dołożono drugie 130 tys, Teraz dodano nauczycieli i z miliona uprawnionych tylko 130 tys ma mieć ograniczenia, Aby było śmieszniej to ograniczono prawo ludziom z najdłuższym stażem pracy. Do napisana tego arcydzieła trzeba było aż 10 lat pracy. Nic dodać nic ująć, Ewenement na skalę światową. Mam nadzieję. że w ministerstwie i sejmie jest klimatatyzacja i okien nie trzeba otwierać, bo te orły wyleciały by w przestworza i zaczęli by nam robić na głowy,

    Odpowiedz
  • WRÓĆMY do Żródła -dlaczego brakuje pieniędzy z winy LIBERAŁÓW(2008-11-20 07:27) Zgłoś naruszenie 00

    -pieniędzy na EMERYTURY nie ma i nie będzie,PRZEZ LIBERAŁÓW!!bo to oni wszystkim bez względu na zawód – powtarzam bez względu na zawód , zafundowali minimalną płacę..co doprowadziło, że od takiej odprowadzane są składki na ZUS a więc też minimalne i dlatego pieniędzy w ZUSie nie ma .Przecież do emerytury liczy się ostatnie 20 lat pracy a pozostałe -lata?-więc poco wykazywać wysokie dochody?. Tracą nie tylko pracujący obecnie ale również emeryci i chorzy .Prezesi nie odprowadzają składek ,wolą ukrywać wysokie dochody,oni mają Was gdzieś ,A Jak się to odbije na przyszłym systemie emerytalnym -ZAPAŚĆ . Minimalna płaca musi być uzależniona od wykonywanego zawodu bo inaczej z nami koniec!!

    Odpowiedz
  • HENIEK(2008-11-19 20:34) Zgłoś naruszenie 00

    Ustawę emerytalną Prezydent podpisze - prawdopodobnie powiedział w telewizji.

    Odpowiedz
  • Lucek(2008-11-19 21:25) Zgłoś naruszenie 00

    Nauczyciel mości panie pomostówki nie dostanie !. Czemu inny ma pracować a belfegor leniuchować ?. Czy kierowca lub księgowy jest od niego bardziej zdrowy? Temu szkodzi nauczanie , a tamtemu w korkach stanie. Wszystkim się należy równo. Myślę wyjdzie z tego ... .

    Odpowiedz
  • abaja(2008-11-19 21:44) Zgłoś naruszenie 00

    popieram Lucka z poz. 14.

    i po czterdzieści parę lat pracowanie.

    Odpowiedz
  • 1954(2008-11-19 21:49) Zgłoś naruszenie 00

    Ja teraz w telewizji slyszałam ,że jednak będzie dla nauczycieli wcześniejsza emerytura -wygasająca.Może rząd ustawę dla nauczycieli poprze to Pan Prezydent podpisze.
    My co mamy przepracowane tak wiele lat 35/40 i więcej nawet nikt o nas nie pomyśli.

    Odpowiedz
  • .pipi(2008-11-19 22:04) Zgłoś naruszenie 00

    Wczesniejsza emerytura dla TYLKO nauczycieli zamknie sprawe, o to idzie w tym burdelu celowo spowodowanym powiedzą że poszli na ustępstwa a co nie! a reszta g-o ich obchodzi od początku

    Odpowiedz
  • filologini(2008-11-19 22:46) Zgłoś naruszenie 00

    No, to zrozummy się teraz wszyscy nawzajem. Ci, ktorzy po 20 lat odprowadzali do ZUS nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do wynagrodzenia składki. Tych, którzy 20 lub więcej lat temu podjęli się wykonywania zawodu, który zgodnie z ówczesnymi i do niedawna obowiązującymi opiniami ekspertów medycyny pracy miał im gwarantować wcześniejsze przejście na emeryturę, a teraz mają pracować dłużej z perspektywą malejącej kwoty emerytury. Tych, co dopiero wchodzą lub niedawno weszli na rynek pracy i zarabiają tak nędzne pieniądze, ze nie odłożą na własne emerytury, a co dopiero na te dla odchodzących obecnie. Prawdopodobnie najtrudniej będzie zrozumieć przywileje KRUSowców, mundurowych, posłów.
    Kiedy już zrozumiemy się nawzajem, to powinien nadejść moment, w którym zrozumiemy, że to rząd odpowiada za niskie wynagrodzenia w budżetówce, za niesprawiedliwy podział środków. Zamiast skakać sobie nawzajem do gardła należy się zjednoczyć i zwrócić w jednym kierunku. Stać nas na pożyczkę dla Islandii?

    Odpowiedz
  • Maria(2008-11-19 23:48) Zgłoś naruszenie 00

    "Ja nie składam tego projektu, to jest pytanie do szefów klubów parlamentarnych" - oznajmiła zwracając uwagę, że będzie to propozycja poselska, a nie rządowa.

    Oj,p.Fedak nie odwracaj kota ogonem!Wszystkim już się pokręciło w tym rządzie,nie potrafią się odnaleźć,kto czemu jest winien!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane