statystyki

Karta Dużej Rodziny: Potrzebna informacja i szersza oferta zniżek dla osób z trójką dzieci

autor: Michalina Topolewska31.05.2016, 07:20; Aktualizacja: 31.05.2016, 09:12
rodzina dzieci

NIK proponuje rozważenie połączenia ogólnopolskiej i lokalnych kart w jedną.źródło: ShutterStock

Ulgi dla rodzin wielodzietnych powinny być dostosowane do ich faktycznych potrzeb. Jest to bowiem jeden z powodów, dla których o ogólnopolską kartę dużej rodziny (KDR) wystąpiło tylko 41 proc. z nich. Na problem ten zwraca uwagę NIK, która sprawdziła funkcjonowanie wprowadzonego w połowie 2014 r. rządowego programu przeznaczonego dla rodzin wielodzietnych. Elementem kontroli były też badania ankietowe oraz ogólnopolski sondaż przygotowany przez TNS Polska.

Reklama


NIK wskazuje, że duża część rodzin nadal nie uczestniczy w programie KDR, ponieważ w pobliżu ich miejsca zamieszkania brakuje firm i usług, które oferowałyby zniżki. Przy czym pod koniec 2015 r. dokumenty posiadało 1,4 mln osób – mniej niż połowa uprawnionych. Jednocześnie przełożyło się to na niższe wydatki budżetu państwa, m.in. na druk kart i refundację ulg. W ubiegłym roku wykorzystano 27 proc. środków przewidzianych na ten cel.

Ponadto 36 proc. badanych użytkowników ogólnopolskiej karty nie odczuwało pożytków z jej posiadania, a 21 proc. wskazywało, że korzyści finansowe z tego tytułu wynosiły 50 zł miesięcznie. Zdaniem NIK oferta KDR wymaga dostosowania do potrzeb rodzin wielodzietnych. Zresztą one same oczekują większej liczby zniżek zwłaszcza w zakresie zdrowia, zakupu żywności, odzieży i obuwia oraz edukacji.


Pozostało jeszcze 49% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane