statystyki

Potrzeba oszczędności nie musi oznaczać likwidacji PPE

autor: Anna Wijkowska21.05.2015, 09:08; Aktualizacja: 21.05.2015, 09:22
pracownik, praca

W 2014 roku z uwagi na trudną sytuację finansową, w której znalazła się spółka, pojawiła się także potrzeba oszczędności w kosztach zatrudnienia.źródło: ShutterStock

? OPIS SYTUACJI: Paradox SA z siedzibą w Warszawie jest podmiotem działającym w branży motoryzacyjnej na rynku polskim od ponad 15 lat. Obecnie spółka zatrudnia niewiele ponad 1000 pracowników. W spółce SA aktywne są dwa związki zawodowe. Do 2012 roku włącznie działalność spółki przynosiła zyski pozwalające na zapewnienie pracownikom atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Zatrudnieni korzystają m.in. z takich świadczeń jak finansowana w całości przez pracodawcę prywatna opieka medyczna oraz możliwość uczestniczenia w zajęciach rekreacyjno-sportowych. Funkcjonujący w spółce system bonusowy stanowi rzeczywistą rekompensatę zaangażowania pracowników w realizowane obowiązki. Paradox SA utworzyła także w 2009 roku dla swoich pracowników pracowniczy program emerytalny (dalej: PPE), w którym gromadzone są środki na ich przyszłą emeryturę. Kryzys w branży motoryzacyjnej w kolejnych latach miał jednak negatywny wpływ na wyniki finansowe spółki. Od 2013 roku spółka już nie generuje zysków na dotychczasowym poziomie.

Reklama


Reklama


ŚWIADCZENIA DLA ZAŁOGI

W 2014 roku z uwagi na trudną sytuację finansową, w której znalazła się spółka, pojawiła się także potrzeba oszczędności w kosztach zatrudnienia. Jednym z najistotniejszych kosztów świadczeń pracowniczych są koszty składki podstawowej do PPE finansowanej przez Paradox SA. Z tego względu zarząd postanowił ustalić, jakie możliwości obniżenia kosztów prowadzenia PPE ma spółka. W tym celu zostało zorganizowane spotkanie, w którym wzięli udział: prezes zarządu Marek Malinowski, dyrektor ds. personalnych Katarzyna Kowalska, odpowiedzialna również za koordynację PPE, oraz radca prawny Anna Anielska. Zaproszeni uczestnicy zostali z wyprzedzeniem poinformowani przez prezesa zarządu o temacie spotkania, aby w jego trakcie możliwe było podjęcie decyzji o dalszych działaniach.

● Etap I Identyfikacja możliwych działań

Spotkanie zostało zaplanowane na 15 grudnia 2014 r. O 9:00 w sali konferencyjnej w siedzibie spółki spotkali się wszyscy uczestnicy spotkania.

– Dziękuję, że jesteście. Jak wiecie, od dłuższego już czasu nasza sytuacja finansowa się nie poprawia. Nadal poszukujemy oszczędności, które pozwolą nam przetrwać ten trudny okres bez konieczności redukcji zatrudnienia czy istotnych cięć płacowych. Analizy, które zostały przeprowadzone, wskazują kilka istotnych kosztowo elementów, których redukcja pozwoliłaby spółce na uniknięcie konieczności na przykład zmniejszenia stanu personelu. Jak już wiecie, jednym z tych elementów są koszty prowadzenia przez spółkę PPE. Czy odrobiliście państwo pracę domową? – rozpoczął prezes Malinowski.


Pozostało jeszcze 91% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane