statystyki

Przedsiębiorca nie wytłumaczy się awarią systemu

autor: Magdalena Kowalska14.05.2015, 08:54; Aktualizacja: 14.05.2015, 08:59

Działająca już od ponad roku Platforma Usług Elektronicznych (PUE) w założeniu miała być wygodną formą kontaktu z ZUS. Dzięki niej można załatwić wiele spraw dotyczących ubezpieczeń przez internet, bez konieczności osobistej wizyty w oddziale. Jak się jednak okazuje, często zdarzają się problemy z zalogowaniem do systemu. Dla przedsiębiorców może to mieć doniosłe skutki.

Reklama


PUE umożliwia m.in. złożenie niezbędnych dokumentów zgłoszeniowych. Jeśli przedsiębiorca, nieposiadający kwalifikowanego podpisu elektronicznego, chce np. przesłać deklaracje w formie elektronicznej, może skorzystać z profilu zaufanego ePUAP. Profil zaufany to odpowiednik kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który w kontaktach z ZUS zastępuje odręczny podpis, służy do zalogowania się do systemu PUE i podpisywania dokumentów elektronicznych.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane