statystyki

Handlowiec w podróży służbowej zabiera pasażera, a ten zwraca mu za paliwo. Czy musi te pieniądze oddać szefowi?

autor: Katarzyna Dąbrowska, Patryk Słowik02.04.2015, 17:00
Czy pracodawca ma prawo żądać ich zwrotu, skoro pracownik korzystał z auta służbowego?

Czy pracodawca ma prawo żądać ich zwrotu, skoro pracownik korzystał z auta służbowego?źródło: ShutterStock

Przedstawiciele handlowi jadąc w podróż służbową, zabierają po drodze pasażerów, a ci zwracają im koszty paliwa. Czy pracodawca może żądać oddania tych pieniędzy? Eksperci nie są zgodni.

Reklama


Z odpowiedzi na interpelację nr 30854 udzieloną przez wiceministra finansów Jarosława Nenemana wyłania się obraz przepisów, które nie podążyły z duchem czasu i nie odnoszą się kompleksowo do takich zjawisk jak carpooling. Coraz częściej w tym kontekście słyszy się o przedstawicielach handlowych, którzy jeżdżą w trasy służbowymi samochodami i dodatkowo zabierają kilku pasażerów. Potrafią zarobić w ten sposób od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, od których nie odprowadzają ani podatków, ani składek.


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

  • pedro(2015-04-02 18:58) Zgłoś naruszenie 00

    Nie powinien zabierać pasażera bo w przypadku kolizji drogowej mogą być kłopoty jeśli pasażer będzie poszkodowany na zdrowiu. I nie powinno być dyskusji kto komu dae pieniądze. Nie zabiera pasażera i już.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane