statystyki

Kiedy należą się składki od ubezpieczenia pracowniczego

autor: Joanna Śliwińska19.03.2015, 09:59; Aktualizacja: 19.03.2015, 10:12

Pracodawcy finansując koszty polisy na życie, nie zawsze muszą odprowadzać od nich należności do ZUS. Wystarczy odpowiednio sformułować regulamin wynagradzania.

Reklama


Pracodawcy coraz częściej proponują swoim pracownikom przystąpienie do grupowego ubezpieczenia na życie. Firma zawiera z towarzystwem ubezpieczeniowym umowę, a następnie na ustalonych zasadach opłaca składki za swoich pracowników. Jak zawsze na hojność pracodawców należy spojrzeć przez pryzmat obowiązków publicznoprawnych – opłacania podatków i składek na ubezpieczenie społeczne. Okazuje się, że w wypadku obu danin nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od zapisów samej umowy ubezpieczenia oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w firmie.

Nie zawsze przychód


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane