statystyki

Bezrobotny nie jest petentem. To klient

autor: Karolina Topolska04.03.2015, 19:00
pracownik, praca

W 2009 r. jako pierwszy urząd w kraju rozpoczęliśmy wdrażanie rejestracji bezrobotnych przez internet. W pierwszym roku z tej formy skorzystało 30 proc. klientów, w kolejnych 50 i 70 proc. Po trzech latach już 90 proc. bezrobotnych rejestruje się w ten sposób.źródło: ShutterStock

Nasz urząd pracy nie boi się negatywnych opinii. Staramy się wyciągać z nich wnioski i udoskonalać działania - mówi w wywiadzie dla DGP Roland Budnik, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku.

Reklama


Jesteśmy jednym z najbardziej innowacyjnych urzędów pracy w Polsce. Już 10 lat temu wprowadziliśmy talon na szkolenie, który był pierwowzorem funkcjonującego obecnie bonu szkoleniowego dla osób młodych. Bezrobotny mógł wybrać dowolny kurs, otrzymywał talon i zgłaszał się do jednostki, która miała realizować szkolenie, a urząd pracy nawiązywał z nią kontakt i podpisywał umowę o jego przeprowadzenie. W Gdańsku w latach 2009–2010 odbył się też pilotaż programu, który polegał na zlecaniu aktywizacji bezrobotnych agencjom zatrudnienia. Byliśmy też pierwszym urzędem w Polsce, który uzyskał certyfikat zarządzania jakością ISO. Otrzymaliśmy go w 2003 r., co do tej pory udało się tylko kilku służbom zatrudnienia.


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane