statystyki

Resort pracy nie zmieni ubezpieczeń wypadkowych

autor: Michał Kuc02.06.2014, 19:00
Wypadek samochodowy

Wypadekźródło: ShutterStock

Przedsiębiorcy chcą mieć możliwość ubezpieczania się od wypadków w czasie prowadzenia firmy w sytuacji, gdy równocześnie pracują na etacie. – Zgłoszę to na posiedzeniu zespołu do spraw ubezpieczeń społecznych komisji trójstronnej – zapowiada jego przewodniczący Jan Klimek, wiceprezes Związku Rzemiosła Polskiego.

Reklama


Prowadzenie działalności gospodarczej i pozostawanie w stosunku pracy oznacza zbieg tytułów ubezpieczenia społecznego. W takiej sytuacji, zgodnie z art. 9 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1442 z późn. zm.), obowiązek odprowadzania składek emerytalnych, rentowych, chorobowych i wypadkowych wynika z umowy o pracę. Podstawą ich wymiaru będzie wskazane w niej wynagrodzenie. W efekcie z tytułu prowadzonej działalności przedsiębiorca nie zapłaci do ZUS nic (musi tylko opłacić ubezpieczenie zdrowotne do NFZ). Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zarabia mniej niż minimalne wynagrodzenie – wówczas odprowadzi należności także od przychodów z firmy.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane