statystyki

Urzędy mają problemy z obsługą niesłyszących

autor: Michalina Topolewska26.05.2014, 09:19; Aktualizacja: 26.05.2014, 09:30

Instytucje powinny częściej korzystać z usług tłumaczy języka migowego on line. Mają też obowiązek upowszechniania informacji o tym, jaką pomoc głusi mogą uzyskać przy załatwianiu spraw.

Reklama


Na takie problemy zwraca uwagę Jarosław Duda, wiceminister pracy i polityki społecznej oraz pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych, w piśmie skierowanym do organów administracji publicznej. To właśnie one od ponad dwóch lat są zobligowane do realizowania ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz. 1243 ze zm.). Wprowadziła ona wiele ułatwień dla osób niesłyszących w kontaktach z różnymi instytucjami, np. urzędami gmin, policją, szpitalami.

Kursy to może być za mało

W przypadku załatwiania jakiejś sprawy niesłyszący mogą skorzystać z pomocy przyprowadzonej przez siebie osoby, przeszkolonego pracownika lub profesjonalnego tłumacza z listy prowadzonej przez wojewodę.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane