Do przedszkola tylko z grubym portfelem. Samorządy znowu podnoszą opłaty

autor: Artur Grabek, Patrycja Otto27.01.2012, 07:00; Aktualizacja: 27.01.2012, 12:10

Aby umieścić dziecko w przedszkolu, trzeba mieć nie tylko szczęście, lecz także coraz grubszy portfel. Kto chce posłać dziecko do państwowej placówki na osiem godzin dziennie, musi być przygotowany na wydanie nawet 650 zł miesięcznie. To o 20 zł więcej niż w grudniu. W górę poszła tzw. dodatkowa opieka nad dziećmi, czyli każda ponadnormatywna godzina (darmowych jest tylko pięć dziennie).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Polecane

Komentarze (20)

  • hitaczi(2012-01-27 08:12) Zgłoś naruszenie 00

    No cóż, to logiczne. W Polsce rodzi się zbyt dużo dzieci, szkoły są przepełnione, wiek emerytalny jest obniżany i tak dalej. W tej sytuacji to normalne że trzeba zniechęcać ludzi do tego żeby mieć potomstwo a zaoszczędzone na przedszkolach pieniądze przeznaczyć na coś pożytecznego jak na przykład sponsorowania nałogów alkoholowych tak zwanych rolników lub na zatrudnianie urzędników. Na pewno za 20-30 lat będziemy dumni z tych decyzji.

    Odpowiedz
  • ola(2012-01-27 13:40) Zgłoś naruszenie 00

    Paranoja. Przedszkole mojego dziecka jest takie drogie, że ledwo wystarcza pieniędzy na inne wydatki. Dobrze, że na antybelkach w getinie trochę przyoszczędziłam, bo teraz mam czym luki łatać.

    Odpowiedz
  • $$$$(2012-01-29 18:23) Zgłoś naruszenie 00

    Do hitaczi
    Nikt nie musi dopłacać do mojej emerytury .ja uważam ,że po 42 latach pracy odłożyłam sobie na emeryturę !Rząd mnie oszukał bo dołożył mi jeszcze 5 lat pracy jestem feralnym rocznikiem 1954 to mnie oszukał Tusk w momencie przejścia na emeryturę jeśli dozyje będe miała stażu pracy 44 i 7 miesięcy !!
    Koszmar nic dodać nic ująć !!!

    Odpowiedz
  • Arek(2012-01-29 14:38) Zgłoś naruszenie 00

    Obawiam się,że już w Polsce mamy dziadostwo i obozy pracy.Moja żona pracuje w markecie Intermarche 8 godzin dziennie soboty i co drugą niedziele za 1180 zł.Od tego odjąć koszty dojazdów 300 zł.Co to jest jak nie obóz pracy,skoro praca wystarcza tylko na nędzną strawę?

    Odpowiedz
  • DARO(2012-01-29 11:09) Zgłoś naruszenie 00

    ZLIKWIDOWAĆ PRZEDSZKOLA I SZKOŁY PIENIĄDZE ZAOSZCZĘDZONE DAĆ TUSKOWI NA FINANSOWANIE KRUSU NIEDŁUGO BĘDZIE W POLSCE KOREA PÓŁNOCNA TO ZNACZY DZIADOSTWO I OBOZY PRACY

    Odpowiedz
  • matka(2012-01-28 17:47) Zgłoś naruszenie 00

    Do hitaczi. To normalne że każdy powinien płacić za własne dzieci i wszyscy w jednakowej kwocie.Należy zakończyć sponsorowanie wyuczonej biedy.Jeśli chodzi o emeryturę to każdy pracujący odprowadza składki emerytalno rentowe .Jeśli natomiast ktoś nie chce pracować ,bo odpowiada mu model rodziny wielodzietnej,to społeczeństwu nic do tego.Niech w przyszłości własne dzieci zapewnią mu utrzymanie.Każdy pracuje na swoją emeryturę.

    Odpowiedz
  • hitaczi(2012-01-28 16:29) Zgłoś naruszenie 00

    $$$$ ja chętnie zapłacę za swoje dzieci w przedszkolu, pod warunkiem że one kiedyś nie będą finansować twojej emerytury. Ok?

    Odpowiedz
  • $$$$(2012-01-27 21:20) Zgłoś naruszenie 00

    Do KAZIK :7
    Zgadzam się z Tobą w zupełności dlaczego rodzice tak narzekają płaca obecnie grosze za pobyt dziecka w przedszkolu . Wcześniej było w naszym mieście tak jeśli rodzic pobierał zasiłek rodzinny opłata stała wynosiła 90 złotych + 5,20 za wyżywienie - rodzic ,który nie pobierał zasiłku rodzinnego płacił opłatę stałą w wysokości 140 zł = wyżywienie .
    Teraz opłata stała zniknęła rodzice nie płaca za 5 godzin pobytu dziecka w przedszkolu jedynie za wyżywienie 6,20 . Np .mama która posyła 2 dzieci do naszego przedszkola płaci 520 złotych za dwoje dzieci śmiechu warte !
    Czy to drogo kto ma płacić za pobyt dzieci w przedszkolu ? Państwo ?? Kto ma dzieci to musi płacić ja kiedyś tez płaciłam i to grube pieniądze !

    Odpowiedz
  • zniesmaczony(2012-01-27 16:44) Zgłoś naruszenie 00

    do aga - przecież niewykształconą ciemnotą łatwiej się steruje

    Odpowiedz
  • hitaczi(2012-01-27 13:46) Zgłoś naruszenie 00

    Płatne przedszkola i szkoły? Proszę bardzo. Ale za to odkładajmy tylko na własne emerytury i zero przywilejów. Państwu powinno zależeć na dzietności bo któregoś dnia młodzi zwyczajnie wyjadą. Co do mnie to nie wiem czy wyjadę, ale dzieciaka od małego wychowam w nienawiści do socjalizmu i biurokracji tak żeby wyemigrował i nie musiał od pierwszego dnia pracy oddawać 2/3 zarobków na "rolników", alkoholików, górników, urzędników i inne choroby toczące ten kraj.

    Odpowiedz
  • mama(2012-01-27 08:25) Zgłoś naruszenie 00

    W Gdańsku opłata wzrosła z 2,30 na 2,70

    Odpowiedz
  • Dżejms Błąd(2012-01-27 11:57) Zgłoś naruszenie 00

    Do JaC (nr 8). Twoje pytanie jest tak samo zasadne jak to, czy zdrowi powinni płacić za leczenie chorych. Problem polega na tym,że zamiast dofinansowywać potencjał demograficzny i zapewnić przyszłość następnym pokoleniom z naszych podatków są finansowane synekury "znajomych i krewnych królika". Metody geneseka-tuseka są bolszewickie, a nie liberalne...

    Odpowiedz
  • aga(2012-01-27 12:26) Zgłoś naruszenie 00

    Przedszkola bezpłatne zostały zlikwidowane lata temu a teraz brak przedszkoli, obecnie likwiduje się szkoły, za kilka lat szkoły będą płatne tak jak obecnie przedszkola. Dlaczego nasze Państwo nie zadba o edukację młodego pokolenia ?

    Odpowiedz
  • _JaC.(2012-01-27 11:41) Zgłoś naruszenie 00

    Pytanie, czy bezdzietni powinni ze swoich podatków utrzymywać przedszkola? Przedszkola powinny iść w kierunku urynkowienia, i tylko rozrost sieci przedszkoli prywatnych spowoduje określenie sensownej stawki za dziecko. A co do rzucania pracy przez matkę zamiast umieszczania 2-3 dzieci w przedszkolu to oczywiście tak, nawet czasem gmina powinna dopłacić matce za nieumieszczenie dziecka w przedszkolu. Przestańmy wreszcie zyć w socjalistycznej mentalności, że inni nam coś daja i zapewniają.

    Odpowiedz
  • kazik(2012-01-27 11:40) Zgłoś naruszenie 00

    W mojej gminie 1,2zł/godz. I tak rodzice kombinują jak mogą -żądają zmian umowy w trakcie roku polegających na obniżeniu zadeklarowanej liczby 10 godzin, bo po 6 godz. może odebrać babcia czy ciocia. Efekt-gmina we wrześniu dostosowała zatrudnienie w przedszkolach do deklaracji rodziców, a obecnie od godz. 14 do 16 jedna nauczycielka opiekuje się kilkoma osobami. A przedszkole trzeba ogrzać, zapłacić za wodę , energię , opłacić nauczycieli i personel. Wypłacić nauczycielom wyrównanie do średniej itd. Będą zwolnienia i tyle. Nikogo nie obchodzi skąd brać środki. Pan Premier podczas całego szumu medialnego w ubr. dotyczącego opłat za przedszkola groził kontrolami itp. Ciekawe co chciał kontrolować? To, że wszystkie gminy dopłacają do przedszkoli a rodzice płacę tylko niewielką część kosztów? Tak - wiem , że przy zarobkach w Polsce nie da się wprowadzić pełnej odpłatności bo nikt jej nie będzie w stanie zapłacić, ale gdzie rola państwa? W tym roku rośnie np. budżet kancelarii prezydenta. Demagogia? Może i tak, ale może zacząć oszczędzać od urzędów centralnych? O KRUSie ktoś już tu napisał. Politycy i media wypowiadali się o opłatach co wiadomości w TV. Teraz wszyscy mają amnezję i gminy zostały same z problemem i tyle. Na marginesie -rodzic w naszej gminie pokrywa 1/5 kosztu utrzymania dziecka przy 100% frekwencji miesięcznej! Dzieci obecnie chorują na potęgę. Każdą godz. nieobecności trzeba odpisywać, ale budynek i personel ma być gotowy na przyjęcie dzieci. Efekt - są rodzice, którzy za przedszkole w grudniu zapłacili po 20 zł! (bez wyżywienia). Pani w tym czasie była i trzeba jej płacić a budynek ogrzać. Gdzie jest subwencja na przedszkola???

    Odpowiedz
  • młodzież(2012-01-27 11:26) Zgłoś naruszenie 00

    I tak wygląda państwo prorodzinne.Pomoc nie trafia tam gdzie powinna.Czy rząd w końcu się opamięta i zacznie wspierać uczciwych ,pracujących ludzi.Czas zakończyć pomoc najleniwszym i zakończyć wszelkiego rodzaju dopłaty do żłobka ,przedszkola,dodatki mieszkaniowe,fundusz alimentacyjny,zasiłki i obiady dla alkoholików,oraz gloryfikowanie samotnych matek.To pracujący rodzice powinni mieć możliwość oddać dziecko pod opiekę żłobka czy przedszkola za rozsądną miesięczną opłatę ,równą dla wszystkich.Przestańmy nagradzać lenistwo i wyuczoną biedę.

    Odpowiedz
  • hitaczi(2012-01-27 10:01) Zgłoś naruszenie 00

    Dotacja do KRUS: 15.000.000.000,00 zł rocznie. Zapewnienie bezpłatnych przedszkoli dla wszystkich dzieci (według słów premiera): 2.000.000.000,00. Za 1/7 tego co topimy w KRUS można by zadbać o przyrost naturalny i przestać piłować gałąź na której siedzimy. Widać politycy i popierający ich wyborcy mają inne priorytety.

    Odpowiedz
  • zniesmaczony(2012-01-27 09:24) Zgłoś naruszenie 00

    Miło tyrać cały miesiąc za 1500zł oddać 700zł na przedszkole 350 na paliwo, kupić paczke pampersów dać opiekunce za odbiór dzieci 200zł i chyba kupic worek ziemniakow i cebuli i moze starczy na miesiac, jak sie dzieciom placki nie znudza :> a panstwo wspiera tylko najleniwszych, doplata do zlobka, do przedszkola, na podreczniki , na buty na zime, na opal, dodatek do mieszkania a wszystko i tak na fajki i wóde idzie, a dzieci łaża i kradna, żebrza albo robia loda za jeansy w galerii. Należałoby wspierać raczej uczciwych ludzi a nie patologię. Kiedyś była selekcja naturalna, nikt nikogo sztucznie nie podtrzymywał przy zyciu, jak ktos nie byl sobie w stanie jagód w lesie nazbierac albo za wolno biegał i zajaca nie upolował to zdychal z glodu i tyle!

    Odpowiedz
  • Francik Buła(2012-01-27 09:15) Zgłoś naruszenie 00

    W tej sytuacji absurdalna jest praca jednego z rodziców! Jeśli pensja jednego z rodziców ma starczyć wyłącznie na przedszkole i dojazdy do pracy, to lepiej by ten rodzic przytulił w domu dziecko i wychował go według własnego systemu wartości, a nie według tuskowego. Polska umiera...

    Odpowiedz
  • matka(2012-01-29 23:59) Zgłoś naruszenie 00

    Do poz.19.To oczywiste że masz rację.Jak można komuś długo pracującemu zarzucać że ktoś tam będzie pracował na jego emeryturę w przyszłości.KAŻDY PRACUJE NA SWOJĄ EMERYTURĘ.A gdzie pieniądze tych co po 40 lat pracowali i nie dożyli emerytury?Pewnie w portfelach uprzywilejowanych ,oraz pasożytów społecznych.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane