Do 3 czerwca młodzi przedsiębiorcy mogą się starać o unijne dotacje na założenie własnej firmy w internecie. Do podziału jest ponad 307 mln zł. Wnioski należy składać do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
O unijne wsparcie mogą się ubiegać małe firmy, które działają na rynku krócej niż rok. Muszą przy tym wykazać, że usługa, którą chcą zaoferować w internecie, będzie innowacyjna i w całości wykonywana w sposób zdalny. Na rozwój swojego biznesu mogą dostać do 490 tys. zł (jeśli właściciel firmy będzie miał mniej niż 27 lat, to ta kwota rośnie do 560 tys. zł). Jednocześnie unijna dotacja nie może przekroczyć 80 proc. wartości wydatków na planowane inwestycje. W ubiegłym roku w wyścigu po unijne dotacje na e-biznes stanęło ponad 1850 przedsiębiorców. Jak w marcu informowała PARP, wsparcie dostało zaledwie 160 z nich.