W ciągu miesiąca od wprowadzenia wyszukiwarki, rekruterzy korzystają z tysiąca kont z dostępem do zaawansowanych narzędzi wyszukiwania kandydatów. O czym należy pamiętać, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie atrakcyjnej oferty pracy na swoją skrzynkę w GoldenLine?

Zaawansowana wyszukiwarka pozwala pracodawcom precyzyjnie wyszukać profil kandydata spełniający wymagania stanowiska z bazy GoldenLine. Rekruter korzystając z nowych funkcjonalności filtruje dane, jakie udostępniliśmy w swoim profilu w GoldenLine, związane z naszym doświadczeniem zawodowym czy zainteresowaniami. Rekruter wyszukuje informacje z całego profilu w GoldenLine lub jego części. Korzyść jest obustronna: pracodawca w szybki sposób znajduje atrakcyjnego kandydata, a użytkownik GoldenLine może otrzymać ofertę pracy na swoją skrzynkę. Co należy zrobić, aby zwiększyć swoje szanse?
“Większe szanse na otrzymanie oferty pracy mają użytkownicy serwisu, których profil jest w pełni uzupełniony, uwzględnia opis pełnej ścieżki kariery oraz opis obowiązków. Bardzo często sama nazwa stanowiska i informacja o miejscu zatrudnienia nie wystarczy" – komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.

Warto pamiętać, jakimi kryteriami posługują się rekruterzy przeglądając profile w GoldenLine i pod tym kątem uzupełnić nasz profil. Filtrowanie profilu odbywa się według następujących kryteriów wyszukiwania: nazwa firmy (aktualne miejsce zatrudnienia lub poprzednie), branża, rodzaj uczelni, poziom wykształcenia, województwo, miasto lub słowo kluczowe - podane przez rekrutera. "Według naszych obserwacji, przeszukanie profili często następuje po słowach kluczowych charakterystycznych dla wykonywanego zawodu czy specjalizacji. Jest to niejednokrotnie stosowane przy poszukiwaniu osób z branży IT czy technologicznej. Użytkownicy serwisu, którzy w opisie obowiązków umieszczają tzw. "słowa-klucze", mają większą szansę na otrzymanie atrakcyjnej oferty pracy od rekrutera." – wyjaśnia Mariusz Gralewski, prezes GoldenLine.

Jeżeli za pośrednictwem GoldenLine otrzymaliśmy ofertę pracy od rekrutera, możemy być pewni, że znajdujemy się w jego bazie i będziemy brani pod uwagę w innych procesach rekrutacyjnych na podobne stanowiska.

Jest to możliwe, ponieważ pracodawcy zaznaczają ciekawe profile w swojej bazie wyników wyszukiwania lub korzystają z tzw. opcji schowków. W rezultacie pracodawca tworzy swoją indywidualną bazę kandydatów z podziałem na poziom stanowiska i doświadczenie zawodowe, którą później może wykorzystać przy kolejnych procesach rekrutacyjnych. Obecnie 90% firm, które posiadają zaawansowaną wyszukiwarkę korzysta aktywnie z opcji schowków, w których zostało zapamiętanych ponad 14 tysięcy profili potencjalnych kandydatów.

Uruchomienie wyszukiwarki w GoldenLine odczuwalnie usprawniło komunikację między pracodawcą, firmą doradztwa personalnego, a potencjalnym kandydatem, ponieważ dzięki wyszukiwarce procesy selekcji kandydatów są bardziej precyzyjne i – co moim zdaniem kluczowe – przebiegają znacznie szybciej. - podsumowuje Klara Zajlich, HR Operations Manager z agencji rekrutacyjnej Stonewell Group Sp. z o.o.

Założenie profilu w GoldenLine i korzystanie z wszystkich jego funkcjonalności w celach prywatnych jest bezpłatne dla użytkownika serwisu. Zaawansowana wyszukiwarka jest przeznaczona dla pracodawców, którzy chcą efektywnie i sprawnie dotrzeć do wykwalifikowanych pracowników.