"Z dużym zaniepokojeniem obserwuję prowadzoną od początku roku przez środowisko gospodarcze powszechnych towarzystw emerytalnych kampanię informacyjną w mediach oraz na stronie internetowej obronemeryture.pl w sprawie zaproponowanych przez rząd zmian w systemie Otwartych Funduszy Emerytalnych" - napisała Fedak.

Zaznaczyła, że jej obawy "budzi jakość i rzetelność przekazywanych informacji, a także sposoby, źródła i transparentność" finansowania tych reklam. Jak poinformowała, minister zwróciła się do przewodniczącego KNF "o pilne spowodowanie podjęcia działań nadzorczych i kontrolnych w tym zakresie".

Jak poinformowano w Komisji Nadzoru Finansowego, pismo od minister Fedak wpłynęło w środę. Urząd "analizuje podstawy prawne podjęcia działań proponowanych przez panią minister".

Kampania Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych organizowana wspólnie z Business Centre Club

Kampania Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE), organizowana wspólnie z Business Centre Club, została zainaugurowana w ubiegły poniedziałek. Ma - jak podkreślają jej inicjatorzy - uświadomić Polakom, że w wyniku planowanej przez rząd reformy np. pieniądze na emeryturę mogą nie być dziedziczone.

W ramach tej kampanii w telewizji, prasie i internecie ukazują się reklamy i spoty informacyjne. Na stronie internetowej www.obronemeryture.pl trwa akcja zbierania podpisów pod listem do premiera ws. zmian w systemie emerytalnym. Jak zapowiadają inicjatorzy akcji po miesiącu list zostanie wydrukowany i zawieziony do premiera.

Rzecznik Izby Gospodarczej Marek Wilhelmi powiedział, że pismo od minister Fedak wpłynęło. Jednak uchylił się od odpowiedzi, czy kampania będzie prowadzona w taki sposób jak dotychczas.