Coraz więcej firm poszukuje specjalistów ds. marketingu internetowego. Zajmują się oni promocją towarów i usług w sieci. Specjaliści ds. e-marketingu mogą znaleźć zatrudnienie w przedsiębiorstwach nastawionych na internetową reklamę swoich produktów, jak i w wielkich korporacjach marketingowych.

Specjaliści od sieci

Idealny kandydat to osoba z wyższym wykształceniem, posiadająca wiedzę z marketingu, zarządzania lub ekonomii. Niezbędna jest też umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków. Dodatkowym atutem będzie zmysł strategiczny przydatny przy tworzeniu internetowej kampanii reklamowej.

– Internet to nie jest takie samo medium, jak telewizja, radio czy prasa – podkreśla Cezary Tokarski, przedstawiciel e-marketingu w firmie ClickAd. Marketing internetowy opiera się na ciągłym dialogu między twórcą reklamy a jej odbiorcą.

Nauka zawodu

W Polsce dopiero powstają uczelnie, które kształcą specjalistów ds. e-marketingu. Szkoła Główna Handlowa otworzyła podyplomowe studia na tym kierunku. Za dwa semestry, czyli 168 godzin zajęć, trzeba zapłacić 7,8 tys. zł. Słuchacze nabędą tu wiedzę z nowoczesnego zarządzania marketingowego, e-biznesu oraz umiejętności tworzenia strategii reklam internetowych. Uczestnikami studium mogą zostać wszystkie osoby z tytułem licencjata lub magistra.

– Kandydaci podejmujący studia podyplomowe z e-marketingu to początkujący, ale również menedżerowie – zaznacza Tymoteusz Doligalski z SGH.

Dochody zależą od wykształcenia, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zarabia od 2–3 tys. zł netto, doświadczeni mogą liczyć na zarobki nawet do 10 tys. zł miesięcznie.