Internetowa platforma Intauz umożliwia pracodawcom bezkosztową rekrutację pracowników, a szukającym pracy szybsze jej znalezienie.

Intauz to platforma aukcyjna, dzięki której użytkownicy zamawiają lub oferują usługi, np. konsultingowe, tłumaczenie tekstów, prace biurowe itp. Może być szczególnie przydatna pracodawcom, ale również i poszukującym pracy. Wczoraj odbyła się jej prezentacja.
Platforma Intauz - Internetowa Aukcja Zleceń powstała dzięki projektowi Elastan promującemu elastyczne formy zatrudnienia. Finansowany jest on z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Jak podkreśla Daniel Fryga, administrator www.intauz.eu, użytkownik może mieć status zarówno zleceniodawcy, jak i zleceniobiorcy, co ułatwia korzystanie z serwisu.
Dzięki platformie internetowej pracodawca może uniknąć trudności związanych z rekrutacją i kosztami utrzymania pełnego etatu oraz wybrać najbardziej interesującą dla niego propozycję realizacji zamówienia np. dotyczącego wykonania bilansu. Pracownik z kolei nie musi wykonywać pracy w określonym miejscu i w wyznaczonych ściśle godzinach.
Jak twierdzi Marina Corey, prezes zarządu firmy Procesy Inwestycyjne, organizatora projektu, dzięki aukcji Intauz nie ma znaczenia, czy zleceniobiorca jest matką wychowującą samotnie dziecko, osobą w wieku przedemerytalnym czy osobą niepełnosprawną.
- W przestrzeni wirtualnej wszyscy są pełnosprawni - dodaje prof. Krzysztof Żmijewski z Politechniki Warszawskiej, koordynator merytoryczny projektu Elastan.
Platrofma Intauz jest zintegrowana z innymi inicjatywami Elastan, jak e-centra telepracy, które wspierają konkurencyjność firm z powiatów radomskiego, garwolińskiego i pułtuskiego.
NORBERT BANASIAK