Profesor Howard Stevenson z Harwardzkiej Szkoły Biznesu, guru w zakresie przedsiębiorczości, miał wykład dla naszych studentów – wspomina dr Zbigniew Turowski, wicedyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Szczególnie mocno utkwiły w pamięci studentów ostrzeżenie amerykańskiego gościa, by pamiętali, że w życiu zawodowym mogą się znaleźć w wielkiej potrzebie. Na kogo wtedy będą liczyć? Rodzina na pewno będzie chciała wam pomóc, ale to wasi koledzy, absolwenci MBA, będą mogli pomóc – podkreślił prof. Howard Stevenson.

Wspólnie działają

Tomasz Niesłuchowski, prezes Stowarzyszenia WEMBA przy Szkole Głównej Handlowej, absolwent pierwszej edycji programu, kilka lat temu poszukiwał kandydata do zarządu firmy, którą wówczas kierował. Wybrał osobę poleconą przez biuro programu WEMBA. Szybko okazało się, że była to znakomita decyzja.

– Dla absolwentów i studentów WEMBA naturalną czynnością jest zwrócenie się do kolegi ze studiów w sytuacji, kiedy sami poszukują pracy bądź pracownika. Nasz program ukończyło już ponad pół tysiąca osób. Wykorzystują one kontakty zawarte podczas studiów podczas poszukiwań pracowników do swoich firm, podczas szukania nowego zajęcia dla siebie. Często realizują wspólne projekty biznesowe. Zdarzało się nawet, że wspólnie zakładają firmy – mówi Agnieszka Zydlewska, koordynator WEMBA przy SGH.

Narzędzia integracji

Przy Akademii Leona Koźmińskiego od lat działa Klub Absolwentów, który skupia absolwentów wszystkich programów MBA realizowanych w tej uczelni. Cykliczne spotkania klubu służą budowaniu tzw. sieci kontaktów (networkingu) i przyczyniają do rozwoju kariery zawodowej absolwentów.

– Działalność klubu spotyka się z zainteresowaniem ze strony absolwentów. Dla nas ważne jest to, by uroczystość wręczenia dyplomów nie była ostatnim kontaktem studenta z uczelnią, z innymi absolwentami i studentami MBA. Chcemy budować długofalowe relacje oparte na obopólnej współpracy – wzorem tego co od lat dzieje się na uczelniach w Europie Zachodniej i USA – przyznaje Sylwia Rogalska, dyrektor biura współpracy z absolwentami.

Do osiągnięcia tego celu klub dąży, wysyłając wszystkim klubowiczom comiesięczne newslettery, organizując cyklicznie spotkania z osobistościami biznesu, polityki i nauki, a także coroczne zjazdy absolwentów, czyli weekendowe spotkania poza Warszawą. Program tych wyjazdów za każdym razem łączy elementy integracyjne, wymiany doświadczeń pomiędzy obecnymi i byłymi studentami, a także budowania relacji biznesowych.