statystyki

Klienci łatwiej dodzwonią się do ZUS

autor: Bożena Wiktorowska31.07.2017, 07:23; Aktualizacja: 31.07.2017, 09:35
W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicy

W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicyźródło: ShutterStock

Z 250 do 400 tys. miesięcznie wzrośnie liczba osób, które będą mogły uzyskać informację w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (COT). Równocześnie ulegnie skróceniu czas oczekiwania na zgłoszenie się konsultanta. Tak duża zmiana jest możliwa dzięki uruchomieniu dwóch nowych placówek COT. Pierwsza nich w ubiegłym tygodniu została otwarta w Jaśle. Druga zacznie działać za kilka miesięcy zostanie otworzona w Nowym Sączu. W sumie ZUS dysponuje pięcioma placówkami udzielającymi informacji przez telefon. Dotychczas infolinia obsługiwała średnio około 3 mln osób rocznie. Oznacza to, że każdy z 239 konsultantów udzielił w ciągu roku pomocy blisko 13 tys. osób.

Reklama


– W czasie zmiany przepisów lub przy granicznych terminach związanych z koniecznością składania dokumentów natłok dzwoniących klientów był tak duży, że niestety czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut. Dochodziło do sytuacji, że wiele osób rezygnowało z połączenia. Teraz to się zmieni – obiecuje Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy ZUS.

W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicy, którzy w ostatnich miesiącach przeszli intensywne szkolenie z zakresu ubezpieczeń społecznych. Dzięki temu będzie łatwiej uzyskać informacje o zasiłkach, płatniku oraz zmianie w systemie emerytalnym.


Pozostało jeszcze 27% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Komentarze (2)

  • Zenon (2017-08-01 07:46) Zgłoś naruszenie 10

    Po co tam dzwonić, skoro odpowiedź na infolinii jest inna a rzeczywistość inna. Pani w ZUS mi powiedziała że ona zna przepisy i nie ważne co usłyszałem na infolinii.

    Odpowiedz
  • Bera(2017-07-31 11:15) Zgłoś naruszenie 10

    Połączenia te powinny być bezpłatne, a nie wyciąganie od biednych ludzi pieniędzy za długi czas oczekiwania na rozmowy. Wcześniej w każdym ZUS-ie można było otrzymać telefoniczną informację

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane