statystyki

Zamieszanie z zasadami ustalania stanu zatrudnienia

autor: Michalina Topolewska22.12.2016, 07:54; Aktualizacja: 22.12.2016, 07:56
PFRON, zamiast niepostrzeżenie zmieniać objaśnienia, powinien przygotować jasny komunikat na swoją główną stronę internetową, który pokaże firmom prawidłowy sposób postępowania.

PFRON, zamiast niepostrzeżenie zmieniać objaśnienia, powinien przygotować jasny komunikat na swoją główną stronę internetową, który pokaże firmom prawidłowy sposób postępowania.źródło: ShutterStock

Po tym, jak Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) nieoczekiwanie zmienił stanowisko w sprawie tego, kto wchodzi w skład personelu przedsiębiorstwa, pracodawcy mają wątpliwości, jak postępować. Nie ułatwiają im tego kolejne wyjaśnienia przedstawiane przez fundusz.

Reklama


Problem z ustalaniem stanu zatrudnienia pojawił się w połowie sierpnia tego roku. Wtedy to firmy zostały zaskoczone tym, że na stronie internetowej PFRON w sekcji zawierającej informacje, jak wypełnić wniosek Wn-D o dofinansowania do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników, zmodyfikowana została treść objaśnień dotycząca tego, kogo wliczać do bieżącego stanu zatrudnienia. O ile wcześniej fundusz wskazywał, że z personelu wyłącza się pracowników przebywających na urlopach rodzicielskich oraz praktykantów i studentów, o tyle po zmianie grupa ta została poszerzona o osoby na urlopach bezpłatnych oraz świadczeniu rehabilitacyjnym.

Prawidłowe wyliczenie składu personelu jest istotne, bo uzyskanie dopłaty do pensji na nowo zatrudnianą osobę jest uzależnione od tego, czy został osiągnięty tzw. efekt zachęty (wymagają tego unijne przepisy traktujące subsydia płacowe jako pomoc publiczną). Można go uzyskać metodą ilościową poprzez wykazanie, że przyjęcie w danym miesiącu osoby niepełnosprawnej do pracy spowodowało wzrost zatrudnienia ogółem w stosunku do przeciętnego zatrudnienia w okresie poprzednich 12 miesięcy. Może się więc okazać, że firma, wyliczając skład personelu zgodnie z wcześniejszymi wytycznymi PFRON, nie miała osiągniętego efektu zachęty na pracownika i nie powinny na niego przysługiwać subsydia płacowe.


Pozostało jeszcze 45% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane